O uso da Realidade Virtual e Aumentada como Tecnologia Assistiva para o tratamento de pessoas com paralisia cerebral: Uma revisão integrativa da literatura.

Authors

  • Marya Syllvia Gama dos Anjos Universidade Federal do Amazonas
  • Fabianno Landin Rafael Palheta Universidade Federal do Amazonas
  • Igor Ângelo de Sousa Universidade Federal do Amazonas
  • Emanuela Freitas de Souza Universidade Federal do Amazonas
  • Claudete Barbosa Ruschival Universidade Federal do Amazonas

Keywords:

Paralisia Cerebral, Tecnologia Assistiva, Realidade Aumentada,, Realidade Virtual

Abstract

This article presents studies on the use of Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (VR) as Assistive Technology (AT) for the treatment of people with cerebral paralysis (CP). The objective is to determine the current stage of research that proposes the use of VR and AR to meet the specific needs of users. The problem lies in the functional diversity and disabilities of the person with CP who seek new ways of treatment with the use of AT. The methodology makes an Integrative Review of the literature on the current knowledge of the themes aforementioned. Sixteen articles were selected for analysis, with emphasis on data integration and information recording for patients with CP. In conclusion, developing a means of information, communication, and consultation on the indication for the use of AT is viable system to help the treatment of people with cerebral paralysis.

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Published

2024-05-02

How to Cite

Gama dos Anjos, M. S., Landin Rafael Palheta, F., Ângelo de Sousa, I., Freitas de Souza, E., & Barbosa Ruschival, C. (2024). O uso da Realidade Virtual e Aumentada como Tecnologia Assistiva para o tratamento de pessoas com paralisia cerebral: Uma revisão integrativa da literatura. Revista De Design, Tecnologia E Sociedade, 11(1). Retrieved from https://www.periodicos.unb.br/index.php/design-tecnologia-sociedade/article/view/51269

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Artigos