concept of communicative competence for autism
a spectrum of possibilities
Abstract
This study aims at providing foreign language teachers as well as applied linguistics with an investigation about how the Autism Spectrum disorder may affect the communicative competence of a learner who is affected by this disorder. For this, there is an introduction about the necessary competences a language teacher must have in order to promote the inclusion of autistic learners into his- her practice. A little sketch about the history of the Autism Spectrum Disorder relating it to the concept of communicative competence was done. Therefore, it was realized how the spectrum features like weak central coherence and gaps in theory of mind may affect the communicative competence of an autistic learner. Through a qualitative data analysis, involving an interview with an English teacher and a learner in the autism spectrum, it was verified that there is the need of more studies relating the autism spectrum and the foreign language teaching for an improvement of the foreign language teachers’ applied competence and that the autism spectrum influences straight some subcompetences of communicative competence.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).