O LÚDICO POR MEIO DAS NOVAS TECNOLOGIAS NAS AULAS DE LÍNGUA INGLESA

Authors

  • Paola Natacha Bogusz Unicesumar
  • Caroline Vieira Rodrigues

Abstract

We live in a society where people are irredeemably tied to technology tools, as Paiva proclaimed (2008). Therefore, we highlight the necessity of showing teaching techniques which employ playful activities through new technology in the classroom, presenting the cyberculture benefits in the acquisition of English and creating learning opportunities through student-environment
interaction. Thus, we intend to observe the performance of students in an activity on an oral speech mediated by new technology. This work is based on CABRAL (2015); LIGHTBOWN and SPADA
(2013); MOURÃO (2012), and others. The methodology was characterized as exploratory while 7th graders, in an elementary school in Porto União, Santa Catarina, have answered some questions about technological resources their teachers use and allow them to use during English classes, in order to understand what they would use as support during activities in class. After the answers we have received, the students were guided to use their own cellphones during the classroom activities, such as video comprehension, dialogue creation, checking vocabulary and sharing stories. The results prove that the presence of new technology in the school environment is not only a teacher's resource, but a way of interaction between students during the co-construction of knowledge. We conclude that new digital technology can guide English teachers to a better language learning approach with elementary students.

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Author Biographies

Paola Natacha Bogusz, Unicesumar

Mestra em Letras na área de Formação do Leitor pela Universidade Estadual de Maringá (2011). Graduada em Letras, com habilitações Português/Inglês e respectivas literaturas, pela Universidade Estadual de Maringá (2006). Atualmente, é professora da Instituição Unicesumar para o curso de Letras EaD, professora da Rede Municipal de Maringá e Estadual, atuando principalmente no ensino de Língua Inglesa.

Caroline Vieira Rodrigues

Graduanda em Letras Português/Inglês pelo Centro Universitário de Maringá. Possui certificação internacional
em língua inglesa e espanhola em nível avançado, TOEIC e DELE. É professora de inglês e espanhol desde
2010, atualmente atuando como professora bilíngue em pré-escola e ensino fundamental no estado de Santa
Catarina. 

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Published

2016-06-15

How to Cite

BOGUSZ, Paola Natacha; RODRIGUES, Caroline Vieira. O LÚDICO POR MEIO DAS NOVAS TECNOLOGIAS NAS AULAS DE LÍNGUA INGLESA. Revista Desempenho, [S. l.], v. 1, n. 25, 2016. Disponível em: https://www.periodicos.unb.br/index.php/rd/article/view/9372. Acesso em: 18 may. 2024.

Issue

Section

Artigo