Open Mantle

sound rituals of body and voice

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/vozcen.v3i01.42940

Keywords:

Body, Voice, Sound, Ritual, Enchantment

Abstract

The present work corresponds to an experience report as an interpreter-creator in the musical project MANTO, from Belém/PA, and addresses the possible spaces of her mythopoetics, and also of the body, voice and sound when the music comes out of a phonographic work. - a disc - and expands on the possible scenic nuances in a live performance. The ideas of enchantment and ritual are used to understand the sound and performance perspective of the presentations and how the songs of the homonymous album outline this path, dividing it as a work into two distinct states.

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Author Biography

Roseany Karimme Silva Fonseca, Universidade Federal do Pará - UFPA, Belém/PA, Brasil

Artista-pesquisadora, Mestra em Artes pela Universidade Federal do Pará/UFPa (2021) na linha de pesquisa de Poéticas e Processos de Atuação em Artes. Artesã de cena, palavra e som, transitando entre linguagens cênicas/literárias/musicais. Escritora, autora selecionada pelo edital Trama das Águas na categoria Prosa (2020). Intérprete-criadora no projeto musical MANTO. Atriz e colaboradora em Pesquisa e Montagem Cênica pela Escola de Teatro e Dança da UFPA (2013).

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Published

2022-06-27

How to Cite

Fonseca, R. K. S. (2022). Open Mantle: sound rituals of body and voice. Voz E Cena (Voice and Scene), 3(01), 361–384. https://doi.org/10.26512/vozcen.v3i01.42940

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