Democratization of the basic education in the municipality of Sao Paulo (2013-2016)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.24702

Keywords:

Democratization, Basic education, Indicators

Abstract

The objective of the article is to analyze the democratization of basic education in the city of São Paulo from 2013 to 2016, in the Workers' Party administration. The methodological approach was qualitative and documental. The problem refers to the question: what are some of the progress indicators of in the democratization of basic education? Some of them were raised: valuing professionals; raising social quality through universal access and systematic work to guarantee permanence and the most diverse learning; encouraging participation and autonomy in and from schools; and effort in the formulation, approval and implementation of democratizing policies.

 

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Author Biographies

Renata Maria Moschen Nascente, Universidade Federal de São Carlos - UFSCar

Doutora em Educação Escolar pela UNESP e professora do Departamento de Educação da Universidade Federal de São Carlos, atuando no curso de pedagogia e no PPGE, na linha de pesquisa Educação Escolar: Teorias e Práticas e coordenando o DEFORGES ”“ Grupo de estudos e pesquisas em organização escolar: democracia, direitos humanos e formação de gestores. E-mail: rmmnascente@gmail.com

Vagnum Dias da Silva, Secretaria da Educação do Município de São Paulo

Mestre em Educação pela UFSCar - Universidade Federal de São Carlos. É diretor de escola da Secretaria Municipal de Educação de São Paulo. Participa do DEFORGES ”“ Grupo de estudos e pesquisas em organização escolar: democracia, direitos humanos e formação de gestores. E-mail: vagnergeo_1@hotmail.com

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Published

2020-07-23

How to Cite

Moschen Nascente, R. M., & Dias da Silva, V. (2020). Democratization of the basic education in the municipality of Sao Paulo (2013-2016). Linhas Críticas, 26, e24702. https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.24702

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