Compulsory education in early childhood

advances and issues in the Brazilian scenario

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.32969

Keywords:

Early Childhood Education, Obligatoriness, Public Policies

Abstract

The article discusses the nature of compulsory early childhood education in Brazil, presenting an overview of the enrollment offer in daycare centers and pre-schools in the period 2014-2018. How has compulsory childhood education been consolidated in national policy? Are there vacancies in the infant education segment for all Brazilian children? In order to answer these questions, we conducted a survey using data released by Inep and IBGE. Despite the compulsory schooling in the preschool being close to reaching the goals established by public policies, the data indicate the need for significant investments in the daycare segment.

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Author Biographies

Rafaela Louise Silva Vilela, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2019). Professora do Colégio de Aplicação da UFRJ. Membro do grupo de estudos e pesquisa em infância, linguagem e educação (GEPILE-UFRJ). E-mail: rafalouise@gmail.com

Alice Coutinho da Trindade, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil

Mestre em Educação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2011). Doutoranda do Programa de Pós Graduação em Educação da UFRJ. Professora do Colégio de Aplicação da UFRJ. Membro do Grupo de estudos e pesquisas em infância, linguagem e educação (GEPILE - UFRJ). E-mail: horacialice@gmail.com

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Published

2020-12-01

How to Cite

Silva Vilela, R. L., & Coutinho da Trindade, A. (2020). Compulsory education in early childhood: advances and issues in the Brazilian scenario. Linhas Críticas, 26, e32969. https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.32969

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