Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Presentation
Diretrizes éticas
Current
Archives
Announcements
Most read articles
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 15 No. 2 (2022): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
Vol. 15 No. 2 (2022): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
DOI:
https://doi.org/10.26512/rici.v15.n2.2022
Published:
2022-08-22
Artigos
The application of the content analysis method in information science: a preliminary study in the context of UFMG's theses and dissertations
Filipi Miranda Soares, Raíssa Yuri Hamanaka, Tereza Cristina Fernandes Pontes, Webert Júnio Araújo, Benildes Coura Moreira dos Santos Maculan
327-350
pdf (Português (Brasil))
The protagonism of Information Literacy from the perspective of fake news
research data, proposals and reflections
Rafaela Carolina Silva, Beatriz Rosa Pinheiro Santos, Selma Letícia Capinzaiki Ottonicar, Ieda Pelógia Martins Damian
351-374
pdf (Português (Brasil))
Socio-cultural practices disseminated at the National Meeting of Research in Information Science
mapping of scientific productions presented in the Information and Memory Working Group (2017 – 2019)
Ana Lúcia Tavares de Oliveira, Leilah Santiago Bufrem, Murilo Artur Araujo da Silveira
376-395
pdf (Português (Brasil))
Implicit and explicit mediation in legal sentences in poetic format
Rayara Bastos Barreto, Maria Giovanna Guedes Farias
396-415
pdf (Português (Brasil))
Public archives: data protection in front of information access
Sandra Buth Zanon
416-435
pdf (Português (Brasil))
Archival perspectives in research data management
an analysis from Integrated Archival
José Gustavo Corrêa, Jamille Abreu Passalini de Sousa
436-451
pdf (Português (Brasil))
Information Literacy Standards
analysis through categories of information and communication skills
Keyla Santos, Jussara Borges, Vanessa Inácio de Souza de Souza
452-472
pdf (Português (Brasil))
Analysis of the perceptions of teachers and students of information science during the covid-19 pandemic
Gabriela Belmont de Farias, Maria Giovanna Guedes de Farias , Andreza Pereira Batista , Francisca Clotilde de Andrade Maia , Júlio César Pinto Fernandes
473-494
pdf (Português (Brasil))
Brazilian Initiatives for Linked Open Government Data
An Analysis of the Level of Openness of Data in Brazilian Government Platforms
Juliana Vasconcelos Braga, Feliz Alberto Ribeiro Gouveia
495-515
pdf (Português (Brasil))
Formative Learning With Darcy Ribeiro, A Centenary of Lessons: The Legacy of Utopias and Reflections in Favor of Libraries
O Legado De Utopias E As Reflexões Em Prol Das Bibliotecas
Marcelo Calderari Miguel, Sandra Maria Souza de Carvalho, Antonio Luiz Mattos de Souza Cardoso
516-533
pdf (Português (Brasil))
Editorial
Brazilian Journals of Information Science
Murilo Bastos da Cunha
315-326
pdf (Português (Brasil))
Artigos de revisão
Informational Literacy for a Liberating Education: a transdisciplinary approach between Information Science and Education
Pablo Boaventura Sales Paixão, Aurora Cuevas-Cerveró, Ronaldo Nunes Linhares
534-551
pdf (Português (Brasil))
Knowledge management and sustainability in the organizational context
a systematic review in Information Science
Diego Leonardo de Souza Fonseca, Kelren Cecília dos Santos Lima da Mota, Roberto Lopes dos Santos Junior
552-570
pdf (Português (Brasil))
Open Access Citizen Science Projects: a (non) reality in Portugal
Luísa Alvim, Ana Margarida Dias da Silva
572-591
pdf (Português (Brasil))
Knowledge management and sustainability in the organizational context:
a systematic review in Information Science
Thais Batista Zaninelli, Bárbara Lipinski, Danieli Pinto, Diego Leonardo de Souza Fonseca, Priscila Lopes Menezes
592-608
pdf (Português (Brasil))
Recensões
KAUFMAN, Dora. Desmistificando a inteligência artificial.
Suaiden Emir José
609-610
pdf (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
Español (España)
English
ISSN
1983-5213
Indexes
License
Digital preservation
Most read
A contribuição da literatura infantil no desenvolvimento da criança: um estudo de caso no Projeto Literatura da Biblioteca do SESC DOCA
12759
A Design Science como metodologia para a criação de um modelo de Gestão da Informação para o contexto da avaliação de cursos de graduação
10231
Resenha: MOROZOV, E. Big Tech: a ascensão dos dados e a morte da política
7007
Estudo de caso: aplicabilidade em dissertações na área de ciência da informação
7007
A gestão do discurso de ódio nas plataformas de redes sociais digitais: um comparativo entre Facebook, Twitter e Youtube
5777